• About Us

    About Us

    Don Muang Tollway Public Company Limited (“The Company”)
    is the private company which granted concession for construct and operate the elevated toll road, Utra Phimuk – Din Daeng to National Memorial Section (“Don Muang Tollway”)

    • Business Overview
    • Vision & Strategic Plan
    • Nature of Business
    • Company Milestones
    • Message From Chairman
    • Organization Structure
    • The Board of Directors
    • Sub-Committee
    • Management Team
    • Honorable Awards
    • Privacy Policy
  • Our Service

    Our Service

    Convenience with safety of Tollway users in traveling throughout the Tollway is considered as the top priority of the company.

    • Toll Rates
    • How to Pay Tolls
    • Assistance Service
    • Safety Standards
  • Investor Relations

    Investor Relations

    • IR Home
    • Financial Information
    • Stock Information
    • Shareholder Information
    • Publications and Download
    • Newsroom
    • Information Inquiry
  • Corporate Governance

    Good Corporate Governance

    This is the guideline for the Company's operation to ensure the efficiency of the operations and also to ensure the transparency to the investors.

    • Corporate Policy
    • Whistle Blowing
    • Contact Company Secretary
  • Sustainability

    Sustainablity

    Corporate Social Responsibilities is committed to contribute to improve the quality of life of Thailand in various areas for social development and a sustainable society of Thailand toward employee, Tollway users and general public.

    • Corporate Social Responsibility
    • Sustainable Development Report
    • CSR Activities
  • EN
  • TH
  • Home
  • About Us
    • Business Overview
    • Vision & Strategic Plan
    • Nature of Business
    • Company Milestones
    • Message From Chairman
    • Organization Structure
    • The Board of Directors
    • Sub-Committee
    • Management Team
    • Honorable Awards
    • Privacy Policy
  • Our Service
    • Toll Rates
    • How to Pay Tolls
    • Assistance Service
    • Safety Standards
  • Investor Relations
    • IR Home
    • Financial Information
    • Stock Information
    • Shareholder Information
    • Publications and Download
    • Newsroom
    • Information Inquiry
  • Purchasing
  • Sustainability
    • Corporate Social Responsibility
    • Sustainable Development Report
    • CSR Activities
  • Corporate Governance
    • Corporate Policy
    • Whistle Blowing
    • Contact Secretary
  • ISO
    • Policy/Objective Quality and Environment
    • Related Activities
  • Media Center
    • News & Activities
    • Media
    • Publications
  • Work with Us
  • Intranet
  • Contact Us / Complain & Suggestions
  1. About Us
  2. Company Milestones

Company Milestones

  • Business Overview
  • Vision & Strategic Plan
  • Nature of Business
  • Company Milestones
  • Message From Chairman
  • Organization Structure
  • The Board of Directors
  • Sub-Committee
  • Management Team
  • Honorable Awards
  • Privacy Policy

2020

2019

2015

2014

2013

2011

2010

2007

1996

1995

1994

1989

1988

การบริหารจัดการภายใต้สถานการณ์ของโรค COVID-19 ตามแผนดำเนินการบริหารความต่อเนื่องทางธุรกิจ (แผน BCP)

  1. ภายใต้สถานการณ์การระบาดของโรค COVID-19 ฝ่ายบริหารได้จัดตั้งคณะจัดการเหตุฉุกเฉินโรคระบาดเพื่อวางแผนดำเนินการบริหารความต่อเนื่องทางธุรกิจ (แผน BCP) โดยด้านการปฏิบัติการได้มีการวางแผนการทำงานรองรับสถานการณ์การระบาดในกรณีต่างๆ โดยไม่ให้การทำงานของบริษัทฯ หยุดชะงัก ยังคงให้บริการจัดเก็บค่าผ่านทาง การกู้ภัย การอำนวยการจราจร และงานด้านอื่นๆ ดำเนินการได้อย่างมีประสิทธิภาพ และในขณะที่มีการ Lockdown ประกาศสถานการณ์ฉุกเฉินและประกาศเคอร์ฟิวได้วางแผนให้พนักงานบางส่วนสามารถทำงานที่บ้านได้ (Work from Home) ตั้งแต่วันที่ 23 มีนาคม 2563 ถึงวันที่ 16 พฤษภาคม 2563 เป็นจำนวนรวม 44 วัน ซึ่งเป็นไปตามเงื่อนไขที่กำหนดในสัญญาสัมปทานที่จะต้องให้การบริการต่อเนื่อง 24 ชั่วโมงโดยไม่หยุดชะงัก และต่อมาตั้งแต่วันที่ 18 พฤษภาคม 2563 ถึงวันที่ 30 พฤศจิกายน 2563 รวมเป็นเวลา 160 วัน ได้จัดให้มีระบบเหลื่อมเวลาการทำงานเพื่อให้พนักงานหลีกเลี่ยงความแออัดของการเดินทางโดยรถสาธารณะในช่วงเวลาเร่งด่วน

    ทั้งนี้ ในช่วงเดือนธันวาคม 2563 ได้มีการแพร่ระบาดของโรคติดเชื้อไวรัสโคโรนาระลอกใหม่ โดยหลังจากทราบการประกาศแถลงข่าวการสถานการณ์แพร่ระบาดของโรคโควิด-19 จังหวัดสมุทรสาคร เมื่อวันที่ 19 ธันวาคม 2563 คณะจัดการเหตุฉุกเฉินโรคระบาด ได้จัดประชุมเพื่อหารือมาตรการป้องกันและบรรเทาผลกระทบ COVID-19 ในการระบาดระลอกใหม่ตามแผน Business Continuity Plan (แผน BCP) ร่วมกับผู้บริหารจำนวน 23 ท่าน ในทันที จำนวน 5 ครั้ง ซึ่งฝ่ายบริหารได้ถอดบทเรียนและนำกระบวนการจัดการในการระบาดระลอกแรกช่วงไตรมาส 2 ปี 2563 มาใช้ในการบริหารจัดการได้อย่างทันที จากการติดตามมาตรการของภาครัฐ ได้ชี้แจงมาตรการควบคุมโรคระบาดว่า จะไม่มีการประกาศเคอร์ฟิวเพื่อล็อกดาวน์ทั้งประเทศอย่างเช่นการระบาดครั้งที่ผ่านมา แต่ในการควบคุมโรคระบาดในครั้งนี้จะเป็นการขอความร่วมมือและงดการเดินทาง และล็อกดาวน์บางพื้นที่เท่านั้น สำหรับบริษัทฯ ได้ประกาศให้พนักงานบางส่วนสามารถทำงานที่บ้านได้ (Work from Home) ตั้งแต่วันที่ 23 ธันวาคม 2563 และดำเนินการฉีดพ่นน้ำยาฆ่าเชื้อ บริเวณอาคารด่านและตู้เก็บค่าผ่านทาง อาคารสำนักงาน และรถปฏิบัติการ รวมถึงมีสวัสดิการด้านสุขภาพตรวจคัดกรองเชื้อ COVID-19 ฟรีแบบสมัครใจมีระยะเวลา 3 เดือนตั้งแต่วันที่ 7 มกราคม 2564 ถึงวันที่ 6 เมษายน 2564 ที่โรงพยาบาลวิภาวดี

  2. บริษัทฯ ได้ดำเนินการติดตั้งอุปกรณ์ของโครงการจนแล้วเสร็จทั้งหมดและดำเนินการทดสอบ Commissioning Test , Burn in Test รวมถึง Acceptance Test เรียบร้อยแล้ว ซึ่งบริษัทฯ สามารถเริ่มใช้งานอุปกรณ์ต่างๆ เพื่อให้บริการผู้ใช้ทางได้แล้ว ตัวอย่างเช่น การใช้กล้อง CCTV บนสายทางและในตู้เก็บค่าผ่านทาง เพื่อตรวจตราสภาพจราจรและการให้บริการ ถึงแม้ว่าการติดตั้งอุปกรณ์ของโครงการ Smart Project จะเสร็จสมบูรณ์แล้วแต่กระบวนการปรับค่าของซอฟท์แวร์การตรวจจับเหตุการณ์ผิดปกติและซอฟท์แวร์บริหารจัดการจราจร ยังคงต้องดำเนินการอยู่เพื่อให้ค่าความถูกต้องและแม่นยำมากที่สุด
  3. โครงการปรับปรุงระบบจัดเก็บค่าผ่านทาง Manual Toll Collection System (MTC) และการเตรียมการเพื่อพัฒนาระบบจัดเก็บค่าผ่านทาง Electronic Toll Collection System (ETC) บริษัทฯ ได้ดำเนินการจ้างกิจการร่วมค้าคิวฟรี-ยูเทล เพื่อดำเนินการติดตั้งระบบเก็บค่าผ่านทางแบบ Manual Toll Collection System (MTC) และการเตรียมการเพื่อพัฒนาระบบจัดเก็บค่าผ่านทาง Electronic Toll Collection System (ETC) ระยะเวลา 16 เดือน ตั้งแต่เดือนมกราคม 2563 ถึง เมษายน 2564 โดยมีการติดตั้งสายสัญญาณที่ใช้ในระบบเก็บค่าผ่านทางใหม่ตลอดทั้งสายทางรวมทั้งติดตั้ง Data Center และ Disaster Recovery Site (DRSite) และในเดือนกันยายน 2563 เริ่มทำการติดตั้งระบบทดสอบที่ช่องทาง (Demo Lane Test) ที่ด่านอนุสรณ์สถานฯ ช่องทาง 05 เมื่อทดสอบความถูกต้องและผ่านตามเกณฑ์แล้ว จะนำไปติดตั้งในทุกช่องทางต่อไป
  4. โครงการศึกษาระบบเก็บค่าผ่านทางเพื่อทดแทนบัตร Smart Purse ด้วยบัตร EMV เมื่อวันที่ 10 มีนาคม 2562 บริษัท ไทยสมาร์ทคาร์ด จำกัด ซึ่งเป็นพันธมิตรผู้ให้บริการบัตร Smart Purse ในระบบ Smart Touch มาตั้งแต่ปี 2556 ได้ขอยกเลิกการให้บริการชำระค่าผ่านทางด้วยบัตร Smart Purse เนื่องจากนโยบายของบริษัท ไทยสมาร์ทคาร์ดฯ มีการปรับปรุงผลิตภัณฑ์การให้บริการเงินอิเล็กทรอนิกส์ ซึ่งบริษัทฯ ได้ทำการประชาสัมพันธ์ใก้แก่ผู้ใช้ทางทราบเป็นการล่วงหน้าแล้ว โดยบริษัทฯ ได้มีการเตรียมการศึกษาและติดตามเทคโนโลยีการชำระค่าผ่านทางด้วยบัตรอิเล็กทรอนิกส์เพื่อทดแทนบัตร Smart Purse ด้วยบัตร EMV มาอย่างต่อเนื่อง โดยในปี 2563 บริษัทฯ ได้ร่วมดำเนินการศึกษาพัฒนาระบบรับชำระด้วยบัตร EMV กับธนาคารกรุงไทย จำกัด (KTB) ซึ่งเป็นผู้รับผิดชอบในการจัดการบัตรสวัสดิการแห่งรัฐเพื่อร่วมกันออกแบบและพัฒนาระบบทดแทนการชำระด้วย Smart Purse อีกทั้งยังพิจารณาศึกษาการรับชำระด้วย QR Code เพื่อรองรับการชำระค่าผ่านทางตามรูปแบบสังคมไร้เงินสด (Cashless Society) ซึ่งการพัฒนาระบบนี้ จะดำเนินการไปพร้อมๆ กับ การพัฒนาระบบ MTC และ ETC ของบริษัทฯ
  5. การพัฒนาโครงการในอนาคตเพื่อเพิ่มศักยภาพในการบริหารจัดการและเชื่อมโยงโครงข่ายคมนาคมในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล รวมทั้งเมืองหลัก ซึ่งบริษัทฯ มีแผนงานในการศึกษาความเป็นไปได้ในการลงทุนในโครงการต่างๆ ซึ่งคณะกรรมการพัฒนาธุรกิจได้พิจารณาแผนธุรกิจด้านการศึกษาโครงการใหม่แบ่งออกเป็น 4 กลุ่ม ดังนี้

    กลุ่มที่ 1 โครงการใหม่ที่ภาครัฐเปิดโอกาสให้เอกชนร่วมลงทุน ตามความเชี่ยวชาญของบริษัทฯ ในการเป็นผู้รับสัมปทานการให้ดำเนินงานและบำรุงรักษาทางหลวงพิเศษและทางพิเศษ (Motorway/Expressway Projects)

    กลุ่มที่ 2 โครงการทางเชื่อมทางยกระดับอุตราภิมุขตามนโยบายของภาครัฐและการเชื่อมโยงกับระบบขนส่งมวลชนอื่นๆ (Tollway Connecting Ramp and Transit Oriented Development (TOD) Projects)

    กลุ่มที่ 3 โครงการอื่นๆ ที่ไม่ใช่ทางด่วนและทางพิเศษ (Non-Toll Business)

    กลุ่มที่ 4 คือการเตรียมพัฒนาทางยกระดับในทุกๆ ด้านให้มีประสิทธิภาพและความทันสมัยก่อนสิ้นสุดสัมปทาน รวมทั้งวางแผนงาน ในการดำเนินโครงการต่อเนื่องภายหลังสัญญาสัมปทานสิ้นสุด

    โดยการดำเนินการในปี 2563 ที่ผ่านมา บริษัทฯ ได้ติดตามความคืบหน้าการดำเนินโครงการจากภาครัฐอย่างใกล้ชิด

  6. การลงนามใน MOU เพื่อศึกษาและพัฒนาระบบเก็บค่าธรรมเนียมผ่านทางอัตโนมัติ “แบบไม่มีไม้กั้น (M-Flow)” ในรูปแบบและมาตรฐานเดียวกัน (Single Platform System) ร่วมกันระหว่าง 5 หน่วยงานคือ กรมการขนส่งทางบก กรมทางหลวง การทางพิเศษแห่งประเทศไท บมจ.ทางด่วนและรถไฟฟ้ากรุงเทพ และ บมจ.ทางยกระดับดอนเมือง โดยคาดว่าการศึกษาของกรมทางหลวงจะใช้เป็นต้นแบบสำหรับการจ้างดำเนินงานและบำรุงรักษาระบบจัดเก็บค่าผ่านทางในอนาคต และถือเป็นการสร้างโอกาสในการมีส่วนร่วมให้ข้อคิดเห็นพร้อมทั้งออกแบบระบบงานที่สามารถปฏิบัติได้จริงต่อไป
  7. จากความสำเร็จของการออกหุ้นกู้อัตราดอกเบี้ยคงที่ระยะยาวในเดือนธันวาคม 2553 มูลค่ารวม 7,000 ล้านบาท แบ่งเป็นหุ้นกู้ 7 ชุด อายุตั้งแต่ 3-10 ปี ทำให้บริษัทฯ สามารถลดความผันผวนของค่าใช้จ่ายดอกเบี้ยได้เป็นอย่างดี นอกจากนี้ ยังส่งผลให้เกิดความคล่องตัวและสามารถสร้างผลประโยชน์ตอบแทนจากการบริหารจัดการกระแสเงินสดได้มากยิ่งขึ้น ทั้งนี้ บริษัทฯ ได้จ่ายชำระคืนหุ้นกู้ 2 ชุดสุดท้ายที่ครบกำหนดไถ่ถอนในเดือนพฤศจิกายนและธันวาคม 2563 จำนวนรวม 1,640 ล้านบาท ทำให้ ณ สิ้นปี 2563 บริษัทฯ ไม่มีภาระหนี้สินหุ้นกู้แล้ว
  8. สำหรับงานด้านอาชีวอนามัยและความปลอดภัยของพนักงานนั้น บริษัทฯ ได้จัดให้มีคณะกรรมการความปลอดภัย อาชีวอนามัย และสภาพแวดล้อมในการทำงาน (ค.ป.อ.) โดยมีกรรมการผู้จัดการเป็นประธานซึ่งมีการประชุมเป็นประจำทุกเดือน เดือนละ 1 ครั้ง และมีสายงานบริหารความเสี่ยงและความปลอดภัยฯ โดยมีผู้ช่วยกรรมการผู้จัดการเป็นผู้ดูแลหน่วยงานโดยตรง ซึ่งมีบทบาทหน้าที่สำคัญในการกำหนดนโยบายและแผนปฏิบัติงานในการแก้ไขปัญหาและบริหารจัดการด้านความปลอดภัย อาชีวอนามัย เพื่อดูแลพนักงานให้ได้รับความปลอดภัย มีอาชีวอนามัย และสภาพแวดล้อมในการทำงานที่ดี บริษัทฯ ได้ดำเนินกิจกรรมเพื่อส่งเสริมอาชีวอนามัยและให้พนักงานตระหนักถึงการทำงานด้วยความปลอดภัยอย่างต่อเนื่องมาตลอดทุกปี โดยมีเป้าหมายที่ต้องการลดอุบัติเหตุจากการทำงานให้เป็นศูนย์ ซึ่งในปี 2563 นี้ บริษัทฯ ได้รับรางวัลประกาศเกียรติคุณ กิจกรรมรณรงค์ลดสถิติอุบัติเหตุจากการทำงานให้เป็นศูนย์ ประจำปี 2563 (Zero Accident Campaign 2020) ประกอบกับการส่งเสริมกิจกรรมกีฬาเพื่อสุขภาพพลานามัยและสร้างความสามัคคีในทุกๆ ปี นอกจากนั้น จะมีการประสานงานให้มีการซ้อมแผนการเตรียมการเพื่อรับภาวะฉุกเฉินที่ได้ประกาศใช้ตั้งแต่ปี 2553 เพื่อรองรับความเสี่ยงด้านการชุมนุมและปิดการจราจรที่อาจจะก่อให้เกิดอันตรายต่อพนักงาน ซึ่งความสำเร็จในครั้งนี้ได้มาจากความร่วมมือเป็นอย่างดีจากทุกๆ ส่วนงาน นอกจากนั้นบริษัทฯ ยังคงมีเป้าหมายที่จะรักษามาตรฐานระดับก้าวหน้าเอาไว้ในปีต่อๆ ไป และมุ่งมั่นพัฒนาไปสู่ระดับยั่งยืน ซึ่งเป็นจุดหมายที่ท้าทายความสามารถในอนาคต อีกด้วย

The Company has carried out the business according to the strategic business plan and the Company was awarded the “Thailand Vision Zero Advanced Level of the Year 2019” at the BITEC Bangna Exhibition Center

In 2019, the Company has carried out the business according to the strategic business plan as laid out which can be defined as follows.
  • Improvement of Traffic Control & Surveillance System Project – SMART Project. The contractor for the project is a consortium consists of 1D2 Group Company Limited, Honeywell Systems (Thailand) Company Limited, NEC Corporation (Thailand), and NEC Corporation. The consortium has completed the construction of the Operation Control center (OCC) including replacement of existing CCTV at the toll control buildings. Installation of the equipment on the elevated tollroad structures has achieved satisfactory progress. Concurrently, software for Travel Time Calculation is being developed to provide useful information to users just in time for launching in 2020.
  • Improvement of the toll Collection System - Manual Toll Collection System (MTC) and Electronic Toll Collection System (ETC) Preparation Plan. The Company has completed hiring of the consultants in 2019. The Detail Design and Tender Documents were done in May 2019. Afterward, the equipment installation contractor and construction supervision consultant were on board in October 2019. The project work plan was scheduled in 2 phases. Phase 1 will be the Manual Toll Collection System (MTC) improvement and Phase 2 will be the development of ETC which later the DOH has agreed on the concept that ETC System should concurrently be developed along with the Phase 1 work. Both phases are scheduled for completion in early 2021.
  • Replacement for Smart Purse Card with EMV - On 10 March 2019, Thai Smart Card Company Limited, the business partner who provided Smart Purse under the product “Smart Touch” since 2013. Thai Smart Card has discontinued the payment method of using Smart Purse due to their updated policy to move on to better product with electronic payments which the Company has promptly notified the users in advance. The Company has been studying and closely following electronic payment technology in order to replace the Smart Purse with EMV Card as well as to monitor the changes of the government policy in promoting the usage of the State Welfare Card including banking and financial institution in using EMV card with Pay Wave (EMV 4.0) symbols that is being accepted worldwide. Krungthai Bank (KTB), responsible for issuing the State Welfare Card, has been cooperated with the Company to develop the Smart Purse Replacement.
  • Future Project Developments to improve management efficiency and road network in Bangkok and vicinity areas including other major cities. The Company has strategically planned for feasibility studies of various projects as considered by the Business Development Committee. The study of the Future Projects can be classified into 4 groups as follows:

    Group 1: New Projects by government as Private Partnership Projects (PPP) using the Company’s expertise in Operation and Maintenance of Expressways and Motorways.

    • Bang Pa In – Nakorn Ratchsima Intercity Motorway (M6) and Bang Yai – Karnchanaburi Intercity Motorway (M81) Projects
    • Don Muang Tollway Extension Project (M5)
    • Bang Khun Thian – Pak Tho Intercity Motorway (Bang Khun Thian-Ban Phaeo Section (M82)
    • Nakorn Pathom – Cha Am Intercity Motorway Project (M8)
    • Kathu-Patong Expressway Project
    • Yangon Elevated Expressway Project (YEX), Union of the Republic of Myanmar

    Group 2: Tollway Connecting Ramp and Transit Oriented Development (TOD) Projects

    • Connecting Ramp Project from Don Mueang International Airport to Don Muang Tollway
    • Connection between Don Muang Tollway to Sirat-Outer Ring Road Expressway (Missing Link Project)
    • Development of State Property at Moh Chit Bus Station Connecting Ramp to Don Muang Tollway project

    Group 3: Other Non-Toll Business Projects

    • Intercity Motorway Rest Area Projects
    • Airport Automated Passenger Mover (APM) at Don Mueang International Airport

    Group 4: Overall Improvement Preparation Projects to increase efficiency and modernize the systems before expiration of Concession Contract including continuation business operation plan after the contract ends

  • From the successful issuance of debentures with long-term fixed interest rates in December 2010 at the amount of Baht 7,000 million, divided into seven sets with maturity periods of 3 - 10 years, the Company is able to control the fluctuation of interest expenses well. Besides, the Company has enjoyed financial flexibility and gained high returns from cash flow management. the Company was able to repay debentures maturing on December 2019 at the total amount of Baht 1,100 million, as a result, the amount of the Company’s outstanding debentures at the end of 2019 dropped to Baht 1,640 million.
  • For occupational health and safety of employees, the Company has established the Committee for Safety, Health and Environment in the Workplace with a Managing Director as the chairman, which regularly meets on a monthly basis, 1 time per month. In conjuction, the Company has a risk management and safety department responsible by a senior vice president which plays an important role in formulating policies and action plans for solving problems and managing occupational health and safety to ensure safe, occupational healthy and proper work environment conditions, as well as promoting sport activities for health and harmony every year. In addition, there will be coordination to rehearse the emergency preparedness plan which has been announced since 2010 in order to support the risk of riots and shut down traffic that may cause harm to employees

Moreover, on 6 July 2019, the Company was awarded the “Thailand Vision Zero Advanced Level of the Year 2019” at the BITEC Bangna Exhibition Center. This success comes from the good cooperation from all departments. In addition, the Company still aims to maintain standards at advance level and strive to develop towards a sustainable level, that is a challenging destination in the future as well.

Making the Business Continuity Plan (BCP) and Improvement of Enterprise Resource Planning System (ERP) in part of maintenance and asset management

Making the Business Continuity Plan (BCP)

The company has succeeded in Business Continuity Plan (BCP) for the organization, especially in part of the information technologies, to accommodate the event of a crisis. The scheme is due to the improvement of the Company's internal control procedures according to the Committee of Sponsoring Organization of the Treadway Commission (COSO) as the comment of KPMG Phoomchai Business Advisory Limited.

Improvement of Enterprise Resource Planning System (ERP) in part of maintenance and asset management

The Company has cooperated with Metropolitan Expressway Co., Ltd. (“MEX”) for improvement of Enterprise Resource Planning System (ERP) in part of Don Muang Tollway maintenance and asset management due to the system and equipment on Tollway is very important for service according to the concession. The objective of this improvement is to develop data collection, maintenance plan and analyze types of maintenance for efficiently manage budget and manpower to control the Company’s expenses. In the second quarter of 2015, the Company implemented the as plan.

Improvement of Internal Control Process

The Company went through a high level review of internal control process provided by KPMG Phoomchai Business Advisory Ltd. (KPMG) in order to certain that internal control, compliance procedures, corporate governance policies and accounting systems can meet the demands of the exchange and applicable regulation of Committee of Sponsoring Organization of the Treadway Commission (COSO). KPMG advocated the robust preparation, ongoing government and transparency for readiness of a listing.

The official launched the using of Smart Purse card and Study on the improvement of traffic management and surveillance system

The official launched the using of Smart Purse card

For satisfaction and convenience to Tollway users, the Company initiated a business corporation with Thai Smart Card Company Limited, as “Smart Purse”, service provider and a subsidiary of CP All Public Company Limited who operated “7-eleven” convenience store, to provide trial service in toll payment by using Smart Purse card in order to be an alternative toll payment since 2010 and then got an approval from the Department of Highway, as Tollway concession holder, for commercial service in 2012. Then, The company has official launched the using of Smart Purse card for toll payment in January 2013. Moreover, the Company has managed for public relation and marketing campaign throughout the year to stimulating 7-cards and Smart Purse card usage for toll payment.

Study on the improvement of traffic management and surveillance system

The existing traffic management and surveillance systems have been operated 24 hours for 18 years. At present, there is new technology and system to efficient working process for operating staffs, enhance efficiency and accuracy in order to provide better traffic information to Tollway users. The current Communication & Control Center and IT Data Center, which is located at the ground floor, may face a risk of flooding situation. Therefore, the Company considers to upgrade the existing traffic management and surveillance systems together with relocate the Communication & Control Center and IT Data Center to the second floor of Head Office, which will secure the systems operating during the occurrence of flood as Business Continuity Plan. As a result, the Company had completed the system improvement plan by jointly studying with Metropolitan Expressway Co., Ltd. (“MEX”) of Japan, who is the experienced operator of the elevated expressway, at grade expressway, and tunnel totally around 300 kilometers in Tokyo, Japan. The studying process leads to knowledge exchange between entities abs bring the Company towards international standard.

The change in accounting standards and Implement of Enterprise Resource Planning System

The change in accounting standards

The Company completed its early adoption of the new accounting standard in accordance with the revised Thai Financial Reporting Standards (TFRS) inorder to comply with the International Financial Reporting Standards (IFRS) since 1 January 2011 and continuing until present in order to achieve transparency in disclosing the financial information and preparation for listing in the Stock Exchange of Thailand.

Implementation of Enterprise Resource Planning System

Enterprise Resource Planning (ERP) System was employed within the Company to manage and internally control its overall database and working processes via information technology system. This project implementation was aiming to reduce the processes, duplication and data error in order to straighten the internal control system and enhance efficiency. ERP system of SAP Business One (SAP B1) was selected whereby Kernel Consulting Company Limited was the implementer while KPMG Phoomchai Nusiness Advisory Ltd. Was the advisory. With the success of implementation ERP system of SAP B1 has commenced and able to “Go Live” on 1 January 2011.

Issuance bond in total amount of Baht 7,000 million and the first year of dividend payment

In December 2010, the Company successfully its debenture in total amount of Baht 7,000 million, comprising 7 series with 3-10 years tenor at average coupon of 4.84%, in order to make principal prepayment to all financial creditor under the credit facilities agreement. According to the bong issuance, the Company is able to lock up its financial cost or fixed interest rate in the long term. Besides, all loan securities had been released and wipeout all control over cash on hand under cash flow waterfall mechanism by the Security Agent. This will also help the Company for its business expansion project. Moreover, This is the first year of dividend payment.

Signing Memorandum of Agreement Amending the Concession Agreement No.3/2007

During 1997 – 2007, the Company had negotiated with various parties in order to resolve its financial crisis due to the government in breach of the terms and conditions under the concession agreement. As a result, the Company and Department of Highway encountered with the severe financial impacts together with continuous losses in operations since the commencing its business, which brought the highest retained losses of the Company in 2006 up to Baht 5,601 million. In this connection, the Company had entered into debt restructuring process in many occasions with financial creditors as well as construction contractors during 1998 to 2008. Besides, the Company had continuously negotiated with the government entities during the past periods in order to reduce such impacts without entering into any court disputes. Finally, the Company could achieve the settlement and then entered into the Memorandum of Agreement Amending the Concession Agreement No. 3/2007 on 12 September 2007. The major improvements included that the toll rates would be adjusted in accordance with the agreed rates without prior consent from any party and the concession period was extended to 11 September 2034. As the result, the Company’s financial position gradually improved, which was considered as the turnaround point for the Company’s financial position and led to various financial restructuring and improving, i.e. new strategic partner, refinancing of creditor loans, corporate bond issuance, and the preparation for listing the Company’s common shares on the Stock Exchange of Thailand.

Construction of Northern Extension Project and Signing Memorandum of Agreement Amending the Concession Agreement No.2/1996

The government required the Company to extend its Tollway to km.26+700 to overcome the notorious road bottleneck in front of the Don Mueang Airport, which the government believed that the solution for the problem was to extend the Tollway Project. In this regards, the government provided soft loan financing in the amount of Baht 8,500 million to refinance the Company’s existing debts, improve the toll rate, extend the concession period from 2014 to 2021, and the Ministry of Finance to subscribe the Company’s newly issued share in amount of Baht 3,000 million. Therefore, the Company agreed to undertake such extension of the Tollway and entered into the Memorandum of Agreement Amending the Concession Agreement No.2/1996 on 29 November 1996

Signing Memorandum of Agreement Amending the Concession Agreement No.1/1995

The Company has signed Memorandum of Agreement No.1/1995 Amending the Concession Highway Agreement on 27 April 1995 and increased the registered capital to Baht 3,622 million for sale to existing shareholders for use in construction project.

Original Tollway Project officially commenced to the public and became a Public Company Limited

Original Tollway Project has been officially commenced to the public on 14 December 1994. Then, The company has registered for its name change and became a Public Company Limited, namely Don Muang Tollway Public Company Limited and increased the registered capital to Baht 3,500 million for sale to existing shareholders for use in construction project.

Signing the Tollway Concession Agreement

The Company entered into the Tollway Concession Agreement with the Department of Highway on 12 August 1989 to construct the elevated toll road from km. 5+700 at Din Deang to km. 21+100 at Don Muang in total approximate length of 15.4 kilometers, called “Original Tollway”.

Established with the registered capital of Baht 1,304 million.

Registering the formation of a limited company by Dyckerhoff & Widmann Company Limited and Sri Nakhon Kanyotha Company Limited under the name of Don Muang Tollway Company Limited with the registered capital of Baht 1,304 million on 18 April 1988.

Related Link
    Follow Us

© Copyright 2021 All right reserved by Don Muang Tollway Public Company Limited

  • Terms and Conditions
  • Sitemap

Our use of cookies

We use necessary cookies which is required for the operations of our website. We also would like to set optional analytics cookies to help us improve our Website. We will not set optional cookies unless you enable them. You can learn more about our use of cookies from our Cookies Policy. By clicking “Accept All Cookies”, you agree to the storing and use of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and to assist in our marketing efforts.

Cookie Settings Accept All
×

Privacy Preference Center

When you visit our website, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. This information might be about you, your preferences or your device and is mostly used to make the site work as you expect it to. The information does not usually directly identify you, but it can give you a more personalized web experience. Because we respect your right to privacy, you can choose not to allow some types of cookies. Click on the different category headings to find out more and change our default settings. However, blocking some types of cookies may impact your experience of the site and the services we are able to offer. More Information
Accept All
Strictly Necessary Cookies
Always Active
These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems. They are usually only set in response to actions made by you which amount to a request for services, such as setting your privacy preferences, logging in or filling in forms. You can set your browser to block or alert you about these cookies, but some parts of the site will not then work. These cookies do not store any personally identifiable information.
Analytic Cookies
These cookies allow us to count visits and traffic sources, so we can measure and improve the performance of our site. They help us know which pages are the most and least popular and see how visitors move around the site. All information these cookies collect is aggregated and therefore anonymous. If you do not allow these cookies, we will not know when you have visited our site.
Confirm My Choices